Barselona'da Oy Birliğiyle Onaylandı
EuroLeague Yönetim Kurulu'nun İspanya'nın Barselona kentinde düzenlenen stratejik toplantısında, önümüzdeki sezon organizasyonda yer alacak takımlar resmiyet kazandı. 13 hissedar kulübün katılımıyla gerçekleştirilen toplantıda, Türkiye temsilcisi Beşiktaş'ın turnuvaya katılımı oy birliğiyle kabul edildi. Yapılan resmi açıklamaya göre, siyah-beyazlı ekip bir yıllık özel davet hakkı kazanarak 20 takımlık yeni sezon kadrosundaki yerini aldı.

Tarihinde İkinci Kez Devler Liginde
Beşiktaş, bu kararla birlikte en son 2012-2013 sezonunda boy gösterdiği Avrupa basketbolunun kulüpler düzeyindeki en prestijli turnuvasına tarihinde ikinci kez katılma hakkı elde etti. Kurul, Fransa'nın Paris Basketball takımı ile Beşiktaş'a verilen wildcard onayının ardından 2026-2027 sezonu formatını ve katılımcı listesini kamuoyuyla paylaştı.
Kulüpten yapılan resmi duyuruda şu ifadelere yer verildi:
"Erkek Basketbol Takımımız, 2026-27 sezonunda Avrupa’nın en prestijli basketbol organizasyonu EuroLeague’de yer alacak. Erkek Basketbol Takımımıza EuroLeague’de başarılar diler, kamuoyunun bilgisine saygılarımızla sunarız."
2027-2028 Sezonunda Takım Sayısı Artıyor
Barselona'daki zirvede organizasyonun geleceğine yönelik genişleme planları da ele alındı. Kulüpler, EuroLeague'in 2027-2028 sezonundan itibaren 24 takıma çıkarılması yönündeki taahhütlerini yineledi. Her takımın diğeriyle oynaması prensibine dayanan mevcut lig fikstürünü koruyarak bu genişlemeyi sağlayacak yeni yarışma modelleri üzerinde çalışılması konusunda mutabık kalındı.